None

שלוש דרכים נפלאות להשתמש במטיפיק בכיתה

חלומה של מורה שתהא בהישג ידה פלטפורמת מתמטיקה עטורת פרסים.

עם זאת, אנו מבינים שגם משאבים דיגיטליים יכולים לאיים. איך תפיקו את המירב מהפלטפורמה? כמה זמן ייקח ללמוד? האם זה מתאים לסגנון ההוראה שלכם?

במטיפיק אנו נמצאים בתקשורת מתמדת עם מורי הכיתות ברחבי העולם, מקשיבים לסיפורי ההצלחה שלהם ולומדים כיצד הם משיגים אותם.

בין אם אתם חדשים במטיפיק ובין אם אתם משתמשים ותיקים, אנו בטוחים שתלמדו משהו חדש משלוש הדרכים היעילות הללו לשימוש במטיפיק בכיתה שלכם.


אפשרות שימוש 1: הדגמה חוויתית

ספריית הפעילויות של מטיפיק היא כלי מדהים להדגמת מושגים מתמטיים חדשים. הצגה מהנה ואפקטים מרגשים כלולים בפעילויות אלו, ועוזרות למורים להחיות את כיתותיהם.

אז, כיצד תוכלו להשתמש בפעילויות מטיפיק כדי להדגים ולהקנות נושא חדש במתמטיקה?

  • ראשית, שחקו את הפעילות ככיתה. אתם יכולים לעשות זאת עם אפשרות "שחק עם הכיתה" (כפתור סגול) או על ידי הקרנת הפעילות על הלוח.
  • עודדו השתתפות של כמה שיותר תלמידים. הנחו את התלמידים לשתף פעולה, לחפש ולחשוב על תשובה ביחד.
  • דונו על הפעילות והתייחסו לכל שאלה.

מורה שעובד עם מטיפיק מספר שאוהב להשתמש בפעילות מפעל החלליות כדי להציג משוואות חיבור. התלמידים מתמודדים עם מגוון תרחישים שבהם עליהם לפתור משוואות עם נעלמים. בו בזמן, הפעילות מהנה ומרתקת ומשלבת את הילדים באופן פעיל בעשייה - תלמידים עוזרים למדען לבנות חללית!

על ידי הצגת הפעילות לכיתה לדיון, המורה יכול להדגיש גישות שונות של תלמידים. חלק מהתלמידים בטוחים מספיק כדי להשתמש במשוואות, מעטים אולי אפילו משתמשים בחיסור, אבל רובם משתמשים באסטרטגיית "ספירה עולה". היות שהפעילות מאפשרת מגוון גישות, ניתן להדגיש כל גישה כתקינה ואפשרית, ולרכז מאמץ כיתתי בניסוח החשיבה באופן מילולי והבנת הסברים של אחרים.

 

אפשרות שימוש 2: הדרכה בקבוצה קטנה

הפעילויות של מטיפיק עשירות ועמוקות, וזמינות במספר רמות. מורים יכולים להקצות פעילויות לקבוצות קטנות ולנטר בקלות את ההתקדמות שלהם באמצעות הדוחות העדכניים באתר המורה. דוחות אלו מאפשרים למורים להתערב בדיוק בזמן הנכון, ומאפשרים לתלמידים להתקדם בביטחון. בנוסף, הדוחות מעניקים למורים ידע מפורט על החוזקות וההתמודדויות של כל תלמיד, מה שהופך את ההנחיה שלהם לאפקטיבית יותר.

באמצעות אסטרטגיה זו, ההוראה מובחנת, במטרה לפגוש את התלמידים כל אחד ברמתו. הפעילויות גם יוצרות הזדמנויות נהדרות לדיון ולפתרון בעיות. בעבודה בקבוצה יחד, התלמידים יכולים לדון בפתרונות אפשריים ואסטרטגיות שהם עשויים להשתמש בהם בעת פתרון הבעיה.

חלק מהפעילויות המתאימות לעבודה קבוצתית הן פעילויות מסוג חידות המזיגה Pouring Riddles (כמו זו). הפעילות כוללת חיסור, חיבור, אסטרטגיה ותכנון מקדים. המורה Stacy NullError אשר עושה שימוש במטיפיק בכיתתה, מספרת כי מקצה רמות שונות של חידות המזיגה לקבוצות קטנות בכיתה שלה. התלמידים יכולים לדבר על הבעיות ולהתנסות בפעילות לפני מתן מענה. בנוסף, התלמידים יכולים לתמרן את הכדים בזמן שתלמידים אחרים מבצעים פעולות מתמטיות על נייר כטיוטה. לאחר מכן, התלמידים מציגים את האסטרטגיות שגילו תוך כדי פתרון החידות לשאר הכיתה. בדרך זו, כל הקבוצות מתחברות לאסטרטגיות הפתרון השונות כאשר כל אחת עובדת ברמות הנבדלות שלה.

 

אפשרות שימוש 3: כלי למידה עצמאי

התלמידים זקוקים לזמן רב כדי לתרגל מיומנויות מתמטיות באופן עצמאי. כמו כן זהו אתגר לוודא שכל תלמיד עובד ברמה הנכונה. האלגוריתם החכם של מטיפיק מבטיח שתמיד שתהיה פעילות מתאימה מוכנה לכל תלמיד, הן ללימוד מיומנויות חדשות והן לשיפור מיומנויות שנלמדו.

ככל שהתלמידים מתקדמים באמצעות המלצות אוטומטיות, הם מקבלים משוב ותמיכה תוך כדי עבודה. לדוגמה, אם תלמיד מתקשה עם מושג חדש, מטיפיק תספק רמזים שיעזרו לו להתמודד איתו. במידת הצורך, מטיפיק אפילו תעזור לתלמיד לסקור את התוכן הדרוש, ותחזק את הידע שלו לפני שינסה שוב מיומנויות חדשות.

מטיפיק מנחה את התלמידים בתוכן ברמת הכיתה, מקדמת אותם בקצב וברמה שלהם. המשמעות היא שהתלמידים אף פעם לא משתעממים ותמיד מאותגרים כראוי ובהתאם לרמתם.

המורה Beatrix Shufflebottom יודעת שכל מה שהיא צריכה לעשות זה לעזור לתלמידים שלה לשחק 30 דקות באי ההרפתקאות של מטיפיק מדי שבוע. כל יום התלמידים שלה מקבלים פעילויות חדשות בתוך מפת המסע המותאמת שלהם בהתאם להתפתחות האישית. יתרה מכך, Shufflebottom מתעדכנת ע"י דוחות ביצועים המכסים את כל פעילות והישגי התלמידים.דוחות אלו עוזרים לה להתערב ברגע המתאים בו התלמיד יכול להיעזר בתמיכה נוספת.

אם אין לכם מספיק מכשירים כדי שכל התלמידים בכיתתכם יוכלו להשתמש במטיפיק בו זמנית, שקלו להשתמש בו כמרכז. התלמידים יכולים לעבור בין מרכזי מתמטיקה שונים או מפגשי הדרכה בקבוצות קטנות במהלך שעור המתמטיקה. הוסיפו את מטיפיק כאחד מהמרכזים וראו את התלמידים שלכם מצטיינים וגדלים לאהוב מתמטיקה! לחלופין, אתם יכולים להקצות את מטיפיק כשיעורי בית.

מטיפיק היא פלטפורמת מתמטיקה רב-תכליתית ומרתקת, המשלבת תלמידים באופן פעיל, שהוכחה כמשפרת את ביצועי התלמידים בשיעור של 34%. לא משנה איך תשתמשו בה, אנחנו בטוחים שתאהבו אותה.

האם אתם מוכנים להתחיל? נסו את מטיפיק היום בחינם!