None

למידה בהובלת התלמיד: מה זה? (ולמה זה חשוב!)

אחת מהאנקדוטות החביבות עליי בנוגע לשברים הוא הכישלון של ההמבורגר הנקרא שליש פאונדר. רשת המזון המהיר A&W המתחרה ברשת מקודונלדס, יצרה את ההמבורגר כדי להתחרות בהמבורגר המפורסם של מקדונלדס הנקרא רבע פאונדר (על שם משקל הקציצה), והציעה אותו באותו מחיר. היוזמה נכשלה, והקונצנזוס שרווח היה שאנשים האמינו שהם משלמים מחיר מופקע - אחרי הכל, ארבע גדול משלוש.

אין לי ספק שרוב האנשים סיימו את התרגול בבית הספר היסודי שהוכיח מדוע רבע הוא למעשה פחות משליש. אני בטוח שהם הקשיבו בסבלנות כשהמורים שלהם הסבירו להם עובדה זו - אולי פעמים רבות. ועדיין בכל הנוגע לשברים בחיי היום יום קיים קושי.

מה הסיפור הזה אומר לי כמורה למתמטיקה?

זה אומר לי שאנחנו מלמדים מתמטיקה בצורה לא נכונה.

 

המחיר של הוראת המתמטיקה בהתבסס על הגדרות המגיעות מלמעלה למטה

החינוך הוא ביסודו מערכת המבוססת על הנחיות מגיעות מלמעלה למטה כמעט בכל המדינות בעולם. גוף ממשלתי מגדיר יעדי למידה וסטנדרטים רלוונטיים לכל שכבה, ועל המורים לסייע לתלמידיהם לעמוד בהם.

הגישה כי ההגדרות הכלליות של המערכת אמורות להתאים לכולם, מותירה חלק מהתלמידים מאחור בתחושה של ניתוק וניכור מהתהליך הלימודי והחינוכי. באף נושא זה לא ברור יותר מאשר במתמטיקה. כתוצאה מכך, תלמידי תיכון עלולים לצאת ממערכת החינוך מבלי לדעת ש- ⅓ הוא יותר מ- ¼!

אנחנו יכולים לעשות הרבה יותר. אבל איך?

 

למידה בהובלת התלמיד היא עתיד ההוראה

מוטיבציה היא גורם מפתח בהצלחה בלמידה. כאשר תלמידים מתעניינים ומתרגשים ממה שהם לומדים, יש סיכוי גבוה יותר שהם יעמדו בדרישות של תכניות הלימודים. אז, מדוע שלא נבנה את המוטיבציה של התלמידים על ידי הושבתם מאחורי ההגה?

זאת בדיוק הכוונה בלמידה בהובלת התלמידים.

למידה בהובלת התלמידה הופכת את הגישה של הובלת הלמידה מלמעלה למטה ומטילה על התלמידים את האחריות על החינוך שלהם ככל האפשר.

יתרה מכך, הוכח כי למידה ממוקדת תלמיד משיגה תוצאות חינוכיות מעולות, במיוחד במקצועות STEM כמו מתמטיקה.

 

להלן כמה מרכיבי מפתח של למידה מובלת תלמיד שאנו מנסים לכלול ב- Matific:

בחירה: מחקרים מראים שכאשר התלמידים מקבלים את ההזדמנות לבחור, הם מפתחים מוטיבציה ומסוגלות עצמית, לא משנה באיזו כיתה הם נמצאים. אנו מציעים לתלמידים אפשרויות בחירה רבות במטיפיק, כך שהם יכולים לבחור באילו פעילויות לשחק ולנווט בחופשיות בין סוגים שונים של פעילויות.

למידה פעילה: במקום להציע דפי עבודה לתלמידים אותם הם ישלימו באופן פאסיבי, למידה בהובלת התלמידים מעודדת אותם לחקור נושאים ברמה מעמיקה. אנו משלבים זאת בפעילויות המתמטיקה שלנו על ידי הצגת בעיות שניתן לפתור באופנים שונים, הצעת התנסות במעבדה ועוד.

המורה הוא משאב: במקום להכתיב לתלמידים מה לעשות, המורים הופכים להיות מדריכים ומנחים. זה קורה בקלות רבה עם Matific. התלמידים יכולים להתקדם בקצב שלהם בזמן שהמורים מתבוננים בהתקדמותם. ואז, כאשר התלמידים עשויים להזדקק לתמיכה או משוב אישי נוסף, המורים יכולים להציע עזרה. לחלופין, מורים יכולים לאתגר והמשיך בפיתוח מיומנויות בקרב תלמידים בעלי הישגים גבוהים.

ככל שהתלמידים לומדים, המורה תמיד נמצא שם כדי להדריך אותם. עם זאת, זה נעשה באופן שיתופי. התלמידים והמורים רשאים להציע פעילויות, תרגילים ופרויקטים שיניעו את הלמידה של התלמידים קדימה. פעמים רבות, תלמידים ומורים יכולים לעבוד יחד כדי לגלות את הדרכים הטובות ביותר ללמוד שתואמות את תחומי העניין של התלמידים ויעדי הלמידה של המורים.

רלוונטיות לעולם האמיתי: כדי להיות מעורבים, התלמידים רוצים לדעת למה חשוב ללמוד את מה שהם לומדים. במילים אחרות, במה כל כישורי המתמטיקה הללו יעזרו להם בעולם האמיתי? מחקרים הוכיחו כי תוכן המתייחס לבעיות בעולם האמיתי יכול להגביר את המעורבות.

זו הסיבה שאנו משלבים תרחישים מהעולם האמיתי ב- Matific בכל מקום אפשרי. באמצעות סיפורים ובעיות מילוליות, אנו מבססים את כישורי המתמטיקה בחיים האמיתיים.

 

מסגרת ללמידה מובלת על ידי התלמידים במערכת המונחית מלמעלה למטה

אנו יודעים שמורים פועלים במערכת חינוך המובלת מלמעלה למטה. יש להם סטנדרטים של תוכניות לימודים לעמוד בהם ומנהלים אליהם הם כפופים. עם זאת, אנו מאמינים שזה יכול לעבוד! אפשר לעמוד בציפיות תוכנית הלימודים תוך אימוץ מסגרת למידה מובלת על ידי התלמידים.

הגישה שאנו דוגלים בה היא לספק למורים ולתלמידים את כל מה שהם צריכים כדי להצליח במערכת בה הם פועלים, ובכל זאת אנו עושים את הצעד הנוסף כדי למקד את החוויה סביב התלמידים. אנו גאים להיות אחת הפלטפורמות היחידות שמשקיעות מחשבה בנושא זה. להלן מספר שיקולים המנחים אותנו בעת פיתוח תוכן ב-Matific. שיקולים אלה רלוונטיים למורים בכיתה, למנהלים ולכל מי שעוסק בחינוך. לכן, אל תהססו לבחון אותם בעבודתכם החינוכית!

  • מוטיבציה: מה התלמיד רוצה? האם המוטיבציה היא פנימית, או חיצונית?
  • התנהגות מבוססת מטרה: אילו דברים עושה התלמיד בתגובה למוטיבציה הזו?
  • מעורבות פעילה: מה גורם לתלמיד להתחבר באמת לנושא?
  • התמדה: כיצד התלמיד נשאר ממוקד במטרותיו מול קושי או אתגר?
  • הישג: איך נראית הצלחה, ואיך נחגוג אותה איתם?

 

כל מה שאנחנו עושים משפיע בצורה כלשהי על ההתקדמות הזו. מטרתנו היא לעודד ולאפשר למידה אותנטית של מתמטיקה לכל תלמיד.

זה אומר שאנחנו:

  • בונים מוטיבציה פנימית כדי לגלות רעיונות מתמטיים חדשים.
  • מסייעים לתלמידים לגבש מטרות משלהם ללמידת מתמטיקה.
  • מספקים דרכים לתלמידים להיות מעורבים במתמטיקה.
  • עוזרים לתלמידים להפנים את הערך של הלמידה ולהתרכז במה שחשוב.
  • מסייעים לתלמידים להרגיש את הסיפוק בשליטה במיומנות שרכשו.

בצעדים אלה אנו מציעים דרך לעבוד בתוך המערכת, שאינה משעממת ומרחיקה את התלמידים.

בגישה המובלת על ידי התלמידים, ילדים יכולים לפתח הבנה עמוקה מתמטית עמוקה יותר שתשרת אותם בעתיד. זה אפשרי עבור כל התלמידים לצאת ממערכת החינוך עם הבנה מעמיקה של שברים! אם נשנה את הגישה שלנו ונקשיב לתלמידים שלנו, נוכל לשנות את פני החינוך לטובה.